divendres, 13 de novembre del 2009

2. DEBAT

Sempre m'ha agradat els debats, com a eina d'aprenentatge en les assignatures de la uoc.
Però, aquest debat, veritablement ha sigut una eina de comunicació ben activa, on hem posat en comú les nostres opinions i hem contrastat els criteris sobre els jocs d'ordinadors plantejats i les actuacions del Joel i la Berta, envers aquests.
Individualment, segurament no m’hagués arribat a qüestionar tant la conveniència pedagògica d'emprar aquests tipus de recursos per a treballar la intolerància en la nostra pràctica diària ja sigui en les aules o en els recursos que treballem.
Sobre les aportacions dels meus companys, hem pogut veure que no tots anàvem pel mateix camí.
Encara que la gran majoria de companys van optar per defensar que aquests jocs no fomenten la intolerància ni el racisme, dins el context d'una activitat de tutoria ben dirigida; la quantitat de matisos que anaven sorgint anava fomentant la reflexió sobre els conceptes treballats anteriorment al material de l'assignatura.
Penso que anar veient les diferents participacions en el debat et fa tornar a llegir els mòduls, buscar més informació del tema i reflexionar molt per poder fer també les teves aportacions.
La dificultat més important en la que em vaig trobar, és en la primera lectura del mòdul. No acabava d'entendre massa els conceptes; però un cop posat a la pràctica amb les dues qüestions plantejades al debat, ha sigut molt més clarificador.