diumenge, 20 de desembre del 2009

TANCAMENT DE L'ASSIGNATURA I AVALUACIÓ

Valoro molt positivament el recurs blog, emprat en aquesta assignatura. És una eina per poder reflexionar sobre l'aprenentatge que s'està construint. Quan escrius, has de reflexionar sobre allò; si a més a més queda penjat a la xarxa a l'abast de tothom, encara has de ser més acurat.
En aquest cas, la creació del blog, no ha sigut una eina d'aprenentatge individual, tot al contrari ens ha servit per compartir.
Crec que aquest compartim, en una formació a distància com la uoc, és més que convenient, per compartir pensaments, reflexions, recursos i materials amb tots els companys de l'assignatura.
Per altra banda, la creació del blog, m'ha aportat alguns coneixements informàtics d'aquest recurs que coneixia ben poc.
En general les TIC són la meva assignatura pendent, però gràcies assignatures com aquesta, en la que la utilització de la xarxa és bàsica per l'avaluació d'aquesta, vaig animant-me cada cop més, per les seves grans potencialitats en aquest món al que ens dediquem, el món de l'educació.

En el moment de la creació del blog, em vaig plantejar les següents expectatives referent aquest recurs.
-Trobar un espai comú d'intercanvi entre els companys.
-Fer explícit el meu aprenentatge progressiu.
-Aprendre a utilitzar recursos tecnològics.
-Ser conscient del potencial educatiu que tenen les eines de la xarxa.

S’han complert les expectatives, ja que hem compartit amb els companys els recursos i reflexions del blog.
Per altra banda i rellegint les meves intervencions al blog: faig explícit el meu aprenentatge progressiu.
També he après a utilitzar aquest recurs tecnològic i sóc més conscient del potencial dels recursos tecnològics, en el món socioeducatiu.


Referent a l'assignatura, crec que la metodologia emprada ha sigut clau per la motivació de l'alumnat.
Una assignatura dinàmica, pràctica; que combina el treball individual i en grup. Que a través de les activitats dissenyades (debat, webquest, blog...) vas consolidant i interioritzant, els conceptes llegits i a sovint con compresos del temari.

Rellegint les expectatives, redactades ja fa uns mesos, crec que totes elles s’han complert.

Comprendre millor la realitat social diversa actual i constantment en canvi.
Conèixer diferents posicionaments que hi ha (multiculturalitat, interculturalitat...)
Trobar eines per actuar davant dels estereotips i prejudicis, així com d'actituds que dificulten la convivència.

Segueixo mantenint, com fa uns mesos, que les competències que crec rellevants en educació intercultural:

- Saber interpretar.
- Saber posicionar-me.
- Ser crític.
- Saber com actuar.

La diferència és que a través de les activitats de l’assignatura tinc més elements per ser més competent en matèria d'interculturalitat.